Błędy popełniane przy projektowaniu logo

Dobry projekt logo firmy sprawia, że marka wyróżnia się na rynku i zwraca uwagę potencjalnych Klientów. Niestety niekiedy zdarza się, że na etapie projektu nie wszystko jest realizowane w poprawny sposób i identyfikacja wizualna nie spełnia swojej roli. Jakie są typowe błędy popełniane przy projektowaniu logo dla firmy? Oto kilka przykładów, których warto unikać.

Niefunkcjonalne i nieprzemyślane logo

Kiepski projekt identyfikacji wizualnej nie bierze pod uwagę tego, jak logo będzie wyglądało w różnych formatach, naniesione na odmienne kształtem i gabarytami przedmioty, czy powierzchnie. Logo powinno prezentować się świetnie zarówno na firmowej wizytówce, ulotce informacyjnej, jak i ogromnym banerze reklamowym. Warto wspomnieć, że dobry grafik z dużym doświadczeniem doskonale o tym wie i uwzględnia ten aspekt podczas realizacji zlecenia.

Logo niedopasowane do profilu firmy

Jeśli osoba projektująca logo zamieni ze zleceniodawcą zaledwie kilka zdań, nie ma szans, aby stworzyła logo, które będzie odpowiednio dopasowane do specyfiki danej firmy. Logo zrobione bez pogłębionych konsultacji z właścicielem/managerem firmy nie odzwierciedli dobrze ducha marki. Potrzeba tutaj czasu do namysłu, pośpiech nie jest wskazany. Aby logo w 100% pasowało do profilu danej działalności, projekt muszą poprzedzać konsultacje i liczne rozmowy. Efekt końcowy będzie zadowalający tylko wtedy, gdy obie strony wykażą zaangażowanie i będą skłonne poświęcić na komunikację więcej niż 10 minut.

Amatorski i tani wygląd logo

Zlecając zaprojektowanie logo osobie bez doświadczenia lub wykształcenia kierunkowego (typu grafika projektowa), bardzo często możemy zauważyć, że efekt końcowy jest mierny i daleki od spełnienia naszych oczekiwań. Słowem logo firmowe wygląda tanio i nieprofesjonalnie. Co z tego, że zaoszczędzimy pieniądze na samym projekcie, jeśli nie wpłynie on pozytywnie na wizerunek marki i będzie od niej odstawał? 

Decydując się na współpracę z profesjonalnym grafikiem o odpowiednim dorobku potwierdzonym referencjami innych Klientów, możemy być pewni, że logo będzie unikalne, ciekawe i wysokiej jakości. Logo stworzone przez eksperta, który ma kreatywne podejście i jest pomysłowy, nie przestanie być aktualne po kilku latach i nie będzie przypominać elementów identyfikacji wizualnej innych, pokrewnych marek. W dłuższej perspektywie znacznie lepszą inwestycją będzie współpraca z grafikiem o ugruntowanej pozycji na rynku, który potrafi wsłuchać się w potrzeby odbiorcy, ma doskonały warsztat i jednocześnie myśli nieszablonowo.

Błędy popełniane przy projektowaniu logo